Hoppas att alla medlemmar har det bra trots rådande förhållande!

Årsmötet 22 april

Kallelsen till årsmötet är nu utdelad i samtliga brevlådor.  Årsredovisningen kommer att delas ut enligt stadgarna senast v. 16.

På grund av coronavirus (covid-19) i samhället har styrelsen beslutat att genomföra årsmötet digitalt, via telefonuppkoppling.  Hur det ska gå till kommer alla medlemmar att få information om när årsredovisningen delas ut.

Att skjuta fram årsmötet ser vi i nuläget inte som en bra lösning. Enligt lag ska årsmötet genomföras före halvårsskiftet.

Strömbrytarna i förråden

Strömbrytarna i förråden är utbytta. Man tänder då man går in och släcker då man går ut, som i tvättstugan.

 

Styrelsen

Nytt år nya möjligheter 2020

Årsmöte

Styrelsen beslutade vid sitt första möte för året att årsmötet skall hållas v. 17 onsdagen den 22 april 2020.

Kallelse till föreningsstämma

Enligt stadgarna § 16 ska kallelse till årsmötet delas ut 2 - 6 veckor före årsmötesdatum d.v.s. under v.11 - v.15.

Motioner

Enligt stadgarna § 15 skall medlem, som önskar få ett ärende behandlat på ordinarie föreningsstämma, skriftligen anmäla ärendet till styrelsen före februari månads utgång.

Radonmätning

Under våren kommer vi att genomföra en radonmätning i våra fastigheter. De lägenhetsinnehavare som involveras i mätningen har fått särskild information. Syftet med radonmätningen är att säkerställa att vi har mätvärden som inte påverkar vår hälsa negativt!

 

Styrelsen

Julhelgens sopsortering: Med tanke på helgdagarna behöver vi ha överseende med att våra sopkärl kanske inte blir tömda på rätta dagar. Vänta med att lägga ut julpapper och kartonger tills kärlen är mindre fulla.

Anhöriglista: Vi vill påminna om den anhöriglista styrelsen upprättat tidigare. Tycker du att det skulle vara tryggt att styrelsen har anhöriguppgifter i händelse av att något skulle inträffa? Lämna i så fall uppgifter med namn på anhörig person, släktskap och telefonnummer i styrelsens brevlåda. Nyckel i tuben är alltid att rekommendera.

Nyårsraketer: Tänk på att det INTE är tillåtet att skjuta upp nyårsraketer på våra gårdar eller från våra balkonger. 

Styrelsen önskar alla medlemmar en riktigt GOD JUL och ett GOTT NYTT ÅR 


Hösten är här och styrelsen arbetar fortlöpande  med följande ärenden:

OVK: Nu skall ventilationen i våra hus fungera optimalt efter att rengöring av samtliga ventilationskanaler och inställningar av don och kåpor genomförts under oktober månad.

Stulen fasadbelysning: En del har säkert märkt har vi i september blev bestulna på 6 fasadarmaturer vid entrén på 17 och 19. Vi lyckades, efter lite sökande, hitta likadana lampor och beställde nya, men det var lång leveranstid. Nu kommer vägglamporna på plats inför höstmörkret.

Fornkullen: Vi har råkat ut för att ”bosättningar” i omgångar sätts upp på Fornkullen, vår ”bakgård”!  Värst är att det eldas med öppen eld, med tanke på brandrisken, och att vedröken ligger tjock.  Väldigt tråkigt och oroande. Styrelsen har varit i kontakt med stadsdelsförvaltningen, som tar problemet på största allvar. Polisen är inkopplad och avhysning kommer att ske enligt löfte. Vi hoppas slippa bosättningar i framtiden.

Garage: Det finns garageplatser att hyra inför kommande vinter! Garaget är beläget tvärs över Kirunagatan och en plats kostar 734:-/mån. Kontakta parkeringsansvarig på hemsidan eller någon i styrelsen om du vill hyra plats i garaget! På gatan är, i nuläget, alla våra parkeringsplatser uthyrda!

Fria utrymningsvägar: Mattor, skor och skrymmande saker som barnvagnar, cyklar och rollatorer får på inga villkor finnas utanför lägenhetsdörrarna i etagehallarna! Detta är ett krav från försäkringsbolag och brandskyddsmyndighet. Kan orsaka att en brand får fäste och eventuell utrymning försvåras.

Kodlåsen: På förekommen anledning vill vi påminna om att koden ska fungera hela dygnet! Detta beslutade vi om förra hösten efter oro och ängslan i 17. Vi informerade i ärendet på Infoblad 6 2018. Utryckningsfordon behöver komma in i fastigheterna vid larm även under natten! Detta gäller i alla tre husen!

Styrelsen

Styrelsen beklagar att OVK:n fick ställas in i september! Detta p.g.a. att ventilations-kanalerna ej blivit rengjorda på 13 år och var i stort behov av att rensas!

Vi beslutade då att ta in offerter för rengöring av kanalerna. Efter rengöringen kommer injustering och genomgång av don/kåpor utföras så att dessa blir funktionsdugliga. Arbetet utförs av WIAB Service AB. Kontaktperson på WIAB: Tom Olson.

De behöver inför arbetet ha tillträde till varje lägenhet vid två tillfällen.

Rengöringen utförs med början v. 42 på Kirunagatan 15 måndag den 14 oktober kl 8.00. Pågår sedan under måndagen den 14 oktober, tisdag den 15 oktober, onsdag den 16 oktober samt under vecka 43, den 21-25 oktober tills kanalerna i våra hus är rengjorda.

Injusteringen av don/kåpor utförs under v. 44. Arbetet påbörjas måndag den 28 oktober och pågår under tisdag den 29 oktober och ev. onsdag den 30 oktober.

Att precisera vilken tid de kommer till just din lägenhet är tyvärr omöjligt. Därför är det av yttersta vikt att du har en nyckel i ytterdörrens nyckeltub eller ber en granne hjälpa till med att öppna.

Kontakta Mikael Sten 070-399 28 10 (Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.) vid frågor!

WIAB behöver framkomligheten till följande fläktar;

1,5-rumslägenhet; kök och badrum

2-rumslägenhet; kök och badrum

3-rumslägenhet; kök, badrum och klädkammare

4-rumslägenhet; kök, badrum och wc

OBSERVERA: Återbesök till lägenheter som WIAB inte kommer in i vid avtalat datum kostar 3000 kr - 5000 kr och får i detta fall betalas av bostadsrättshavaren själv.

Styrelsen