Portkoderna

De gamla portkoderna kommer att tas bort den 1 januari 2021. Lägenhetsnycklarna fungerar fortsatt tillsvidare till entrédörren. Vill man beställa flera taggar, än de tre som alla fått, kommer vi att ta betalt på avgiftsavin med 100:-/st.

Inpasseringssystemet

Vill man ändra namn- eller nummerpresentationen i porttelefonen kontakta ansvarig i styrelsen John Hellström.

Uppsamlingskärl för glödlampor

Möjligheten att lägga uttjänta glödlampor och annat miljöfarligt skräp i cykelförråden har tagits bort. Ett mobilt uppsamlingsteam från Stockholm Vatten och Avfall SVOA kommer till centrum i Vällingby flera gånger om året. Vid dessa besök kan man lämna sitt miljöavfall.

Sortering sopor

Slarvigt sorterade sopor har tyvärr blivit vanligare den senaste tiden. Skärpning! Man får t.ex. inte lägga plastpåsar i pappersåtervinningen eller papper i glasåtervinningen. Felsorterade sopor leder till ökade tömningsavgifter.

Styrelsen

 

 

 

Inpasseringssystemet:

Installationen av det nya systemet är nu färdigt att tas i bruk. Taggarna
kommer att läggas i våra brevlådor efter den 8 september i ett kuvert. De gamla
koderna fungerar tills vidare.

Alla har sina namn listade i dosan vid porten. En enkel instruktion kommer
att klistras upp vid dosan. Användarinstruktion kommer att finnas i entréerna
och på hemsidan www.vasterblick.se .

Tappar man bort en tagg måste man meddela detta till styrelsen så den kan
göras obrukbar.

Om man säljer sin lägenhet ska taggarna lämnas till den nya ägaren
tillsammans med de vanliga lägenhetsnycklarna.

Vill man beställa fler taggar än de
som delats ut från starten kommer vi
att ta ut en kostnad på 100:-/st

Vid frågor kontakta:
Mikael Sten 070-399 28 10 eller
John Hellström 070-874 96 27

Styrelsen

 

 

 

Föreningen vill rikta ett STORT tack till Folke Persson för hans engagemang i styrelsearbetet sedan 2006 då våra hus byggdes.

Stockholm Energi meddelar

Arbeten på fjärrvärmeverket orsakar att varmvatten och värmen kommer att vara avstängt nu på tisdag, den 9 juni mellan 8.00-18.00.!

Hissarna

OTIS utför en omfattande genomgång av våra hissar med start snarast. Återkommer med mer information om det blir aktuellt med kortvariga avstängningar medan arbetet genomförs!

Det nya inpasseringssystemet

Vi vill påminna om blanketten med uppgifter om telefonnummer måste vara inlämnad före den 15 juni då arbetet med det nya inpasseringssystemet påbörjas. De gamla portkoderna kommer endast gälla under en övergångsperiod tills systemet är helt driftsatt.

Garaget

Det finns platser att hyra i garaget Kirunagatan 20, tvärs över gatan, för 734 :-/mån. Hör av dig till styrelsens garageansvarig: Margareta Ölmedal Sten Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. vid intresse. På gatan är alla parkeringsplatserna uthyrda för tillfället.

Grillning på balkongen

Vår förening anmodar el- eller möjligen gasolgrill och vi vädjar om att grillning sker med största möjliga hänsyn till grannarna. Använd alltså inte kolgrill på balkongen! Tänk också på brandrisken!

Ta hand om er och ha en riktigt skön sommar.

Styrelsen

 

Årsmötet genomfördes den 22 april:

25 personer deltog i telefonkonferensen, som gick bra trots vissa svårigheter att höra varandra stundtals.
Protokollet kommer att sättas upp i entréerna och läggas ut på vår hemsida: www.vasterblick.se

Resultat radonmätningen:

Vi har fått in resultatet av radonmätningen. Det ser mycket bra ut. Gränsvärdet är 200 becquerel per kubikmeter och de flesta lägenheter har ett så lågt värde som 20-30 becquerel per kubikmeter.

Nytt inpasseringssystem:

Styrelsen har köpt in ett nytt inpasseringssystem till våra hus. Vi har valt ett modernt system från Dafo Security tillverkat av Axema. Inpasseringssystemet är ett enkelt system med porttelefon för entrédörrar. Inpassering sker med tagg för boende. Information för insamling av uppgifter har delats ut i samtliga brevlådor.

Sophantering:

Påminner om att kartonger och annat skrymmande förpacknings-material måste plattas till innan de läggs i uppsamlingskärlen.
Extratömningar belastar föreningens ekonomi.

Styrelsen

 

Årsmötet kommer att genomföras den 22 april!

Enligt lag ska årsmötet hållas före halvårsskiftet men ingen vet hur Coronasituationen ser ut längre fram i vår!

Styrelsens har därför beslutat att genomföra årsmötet det datumet som står i kallelsen, men undvika det fysiska mötet

Enl. HSB:s rekommendation har vi valt att hålla digital stämma med telefonkonferens:
De medlemmar, som önskar delta i stämman ringer upp, kl. 19.00 den 22 april,   till angivet telefonnummer och anger därefter en kod.

Telefonnummer och kod har delats ut till medlemmar i postlådorna. Kontakta styrelsen om ni saknar informationen.

1. Ring telefonnummer (vänta på svar)

2. Ange sedan kod följt av #

Stämman genomförs enl. utskickad föreslagen dagordning men med upprop för att pricka av deltagare i röstlängden.

 

Styrelsen